02.10.2008 – Ramsau am Dachstein

Ajaveeb

Lausa kaks laagripäeva on juba läbi, korra ka suusatamas juba käidud. Elame tavapärases kohas, Haus am Bach. Rahvast on hetkel veel vähe, aga juba hakkab tulema. Paari päeva pärast peaks põhimass saabuma, siis on suusa- ja rullirada ülerahvastatud nagu tavaliselt. Ilmad on praegu poolkõvad, pool päeva on päike, pool päeva sombune.

Esimesel päeval saime kokku kolm matkaselli – mina, Priit ja Sirli. Mina olen juba kaks aastat matka teinud, üleeelmisel aastal üksi, eelmisel aastal koos Priiduga. Mul on tunne, et järgmisel aastal on juba neli matkajat. Kahjuks oli ilm pisut sombune ja mäed pilvede sees, nii et väga ilusaid vaateid loota polnud. Ühesõnaga, asusime teele. Algus oli lihtne, niisama kergelt üles alla, 50 minuti pärast olime jätkuvalt sama 1100m peal kus alustadeski, isegi pisut madalamal.

Selles punktis üritas Priit ka ühte jalgratast varastada, aga kahjuks oli see kõvasti maa küljes kinni. Järgnes 2,5 kilomeetri pealt 300 meetrit tõusu. Selgus, et jalgrattast poleks erilist kasu olnud, sest üks jalgrattur tükk aega üritas ilma erilise eduta meilt eest ära sõita. Lõpuks siiski raputas meid maha.

Järgmine lõik oli pisut allamäge, aga kõrgus andis maastikus juba tunda. Väga omapärane maastik ning kõige vahvamalt vaatas ühes kohas lihtsalt üks hobune meile künka tagant vastu. Sealsamas oli paar hobust veel, lisaks lambad. Kena koht oli, kergelt meenutas mõnda "Sõrmuste isanda" maastikku.

Nüüd olime me juba päris mägede lähedale jõudnud. Aega oli kulunud 1:45. Teeristil natuke vaidlesime, kas minna veel üles või alla tagasi. Algne plaan oli minna üles, aga mulle hakkas tunduma, et aega jääb natuke napiks, üle 2:30 ei tahtnud matkata. Aga Priit ajas ikka peale, et oh, sinna on nii väike maa ja alla tuleme kiiresti.

Nojah. Antud pildil on järgnenud tõusu keskkoht. Tipp on seal, kus keset pilti üks kalju on. 2,7 km ja üle 500 meetri tõusu. Rada läks muidugi sinka-vonka, aga Priidul ja Sirlil tuli tahtmine ühes kohas lõigata. Ütleme nii, et seni kuni nemad seal maa ja taeva vahel kõlkusid, jõudsin ma ringiga kolm korda rutem kohale. Lõppkõrgus 1871 meetrit. Sellel tõusul nägime ka lund. Märg oli.

Trenniaega oli selleks hetkeks tiksunud 2:15 ja oli täitsa selge, et joostes me enne kolme tundi koju ei jõua. Tegime kiirelt plaanid ümber ning jooksime lähedalolevasse gondlijaama, kus siis Sirts "hääletas" (põhimõtteliselt hüppas ühele autole ette) ja autojuht oli nii tore ning lahke ja viis meid alla, sõitis lausa natuke enda jaoks vales suunas. Et talle mitte väga palju tüli teha, tegime viimase otsa siiski joostes ning jõudsime täpselt lõunalauda. Trenniaeg jäi siiski 2:30 peale pidama, nii et lõppkokkuvõttes olime graafikus. Tore matk oli.

Esimene suusasõit tehtud. Oligi vahepeal aastaga meelest ära läinud, kui raske tegelikult 2700 m peal on… Ei, vahva oli ikkagi ja esimese korra kohta polnud väga hullu, lõpus sai isegi suusaliigutust tehtud. Esimesed 15 minutit üritasid lihtsalt aru saada, mis nende pikkade asjadega, mis jala külge pandud olid, peale peaks hakkama. Siis tuli tasapisi meelde. Organism oli muidugi kõrgusest shokis, hapnikku ega midagi pole… Nii ma siis marurahulikult aerutasin, mul on veel mitu kuud aega kihutada ja eks siin läheb iga päevaga tasapisi paremaks. Väike poseerimispilt sai ka tehtud, sest mul on 1) uued uhked saapad 2) uued uhked suusad 3) uus uhke (testi)kombe. Kui varustus sõidaks, siis ma oleks olnud kõige kiirem tüdruk rajal;)

Vastavalt siis Priidu ja minu stiilinäited. Priit suusatab, mina ja Sirli jalutame suuski.

{moseasymedia media=http://www.youtube.com/v/HC1ZmyIMsNI}

{moseasymedia media=http://www.youtube.com/v/38sioa2A9tE}

Homseks lubab jõledat ilma, isegi siin all lumesadu. Loodetavasti siiski mitte, sest meil on bussil suvekummid ja sellisel juhul me mäest üles küll ei saaks. Muidu on tuju hea ja meel rõõmus.

3 thoughts on 02.10.2008 – Ramsau am Dachstein

1. Ramsau
    Austrias ikka, lähim suurem linn on Schladming, seal peaks kunagi mäesuusa MM ka tulema

2. Hää oleks olnud, kui esimesel kolmel-neljal päeval oleks teinud põhitreeningu kõrval kergemaid matku järjest kõrgemale, iga kord kuni 500m uut tõusu, ka kõrgemale kui suusaliustik. siis mõned päevad madalamat profiili hoida ja seejärel peaks aklimat juba esimesi häid märke/resultaate näitama, et nagu jaksab kõrgust kannatada ja tööd teha normilt. Hoidke tervist!