17.11.2008 – Oloselt tagasi

Ajaveeb

Täna hommikul jõudsime pärast suuremaid või väiksemaid sekeldusi jälle Eestisse. Lennukiga tulijaid jäid eile öösel haledalt Helsingis lennukist maha, bussisõitjatel oli lihtsalt ekskursioon läbi öise Soome. Üldiselt läks laager korda, nüüd oleme nädala kodus ja siis juba Rootsi võistlema.

Nagu räägitud, startisin viimasel päeval murdmaas ka. Üldiselt tegin endale kohase võistluse. Andis natuke tunda see, et hetkel ei oska eriti kiiresti sõita. Eriti ei oska ma muidugi algusest saadik kiiresti sõita, laskesuusatajad ju võistluste alguses kõik uimerdavad, "punasesse" eriti ei lasta. Nii et esimese ringiga sain taga startinud tundmatult venelaselt kohe 15 sekundit sisse, nii et silm ka ei pilkunud. Üldiselt oli esimene ring väga lihtne, ainult viimane tõus oli vähe tõsisem ning tõmbas pulsi üles ning jala natuke kangeks. Edasi läks huvitavaks, sest ringi algusest esimese arvestava laskumiseni on lausa üle kilomeetri kergelt ülesmäge lausikut, kus tuleb ainult anda. Ja ma olen enda üle uhke, sest ma suutsingi anda. Noh, enda kohta muidugi, tippude arvates ma ilmselt jalutasin. Selja tagant oli pidevalt suusahäält kuulda, nii et muudkui põgenesin ning ringi lõpuks raputasin hääle maha. Lisaks tekkis ette sihtmärgiks soome noore laskesuusatajanna Susanna Porela, kes startis minust minuti ees ning keda oli vaja hädasti kinni püüda. Kilomeeter enne lõppu sain ta kätte, panin hirmsa hooga mööda ning sõitsin veel 18 sekundit eest ära ka. Jalg läks üsna kangeks, aga rahmeldasin-kangutasin edasi. Peas vasardas peamiselt see, et ribadeks on vaja ennast pingutada, ei mingit mõnusat aerutamist. Ütleme nii, et laktaadi sain ülesse küll, ja mitte vähe. 15! Ma pakuks, et see on rekord. Max pulss jäi kahjuks sinna 183 juurde, laagri lõpu puhul keeldus vist tõusmast. Kusjuures sellise laktaadi kohta oli minek veel üsna kerge.

{moseasymedia media=http://www.youtube.com/v/Oc6nO8CJtuw}

Põhimõtteliselt jäin rahule. Selle sain kätte, mille järele ma sinna läksin – vere maitse ja maksimaalne pingutus. Katse mõttes oleks võinud ju algusest saadik veel rohkem suruda, siis oleks vist pildi täitsa taskusse visanud. Kõrvalt vaadates olevat ma ilusti terava liigutusega kogu aeg läinud, teine ring isegi paremini. Siis ei olnud aega ega jõudu valesid liigutusi teha, eksole? Taastumine oli päris hea, laskumistel esimesel ringil pulss 156, teisel 166. Pärast võistlust 2,5 minutiga 182lt 110ni, kusjuures ma pidin ju veel kiirelt Helvise juurde laktaati andma jooksma. Nii et füüsiline tase tundub normis olevat, kiirust-võimsust pisut juurde vaja, aga selleks need paar nädalat ongi. Aeg ja koht olid muidugi sellised, khm, omapärased. Omad. Mäkäräiselt 45 sek, täiesti normaalne, Laukkaselt üle minuti, aga ta pani kõvasti ka. Kusjuures müstika on see, et kõrvalt vaadates sõidavad ka tipud täiesti mõistliku kiirusega, aga ma ei saa aru, kust need kaks minutit kaotust tulevad;) Ei, pingutada tahtsin, pingutada sain.

Laager läks ka kokkuvõttes hästi. Külma üle võiks vinguda, paar treeningut olid suhteliselt ebameeldivad, aga saime hakkama. Rada oli küllalt heas korras, kahjuks polnud looduslikku lund piisavalt, et pikki ringi sisse sõita, aga ka see 4,5km ring ajas asja ära. Kokad olid meil ka tublid ja massöör ja hooldemehed loomulikult ka.

Nüüd siis oleme kodus ja mul on varsti juba kerge meediastaari tunne. Küll ennevanasti oli hea, siis seisnes meediakajastus selles, et pärast võistlust oli kuskil lehenurgas "Võitis xxx, eestlased parimate hulka ei pääsenud", nüüd aga kõik helistavad ja tahavad rääkida;) Kuulsuse raske koorem, ma ütlen;)

Selle nädala põhiülesanne on tervena püsida, muu on teisejärguline. Ilmselt tuleb hulgem igasugu asjatamisi ja sekeldamisi. Tehvandile pidi lumi ka nädala lõpus maha pandama… Järgmisel esmaspäeval on meil Tallinnas pressikonverents ning sealt läheme juba Rootsi poole mineva laeva peale. Võistlushooaeg läheneb, jess:D

5 thoughts on 17.11.2008 – Oloselt tagasi

1. ilus
    ilus ülevaade, lust lugeda. 🙂
    viimased 2 lõiku andsid veel eriti hea tõuke tööpäeva jätkuks!
    aitäh ja jõudu edasiseks!

ps
    kui sa kunagi raamatu kirjutad, siis ma ostan 😉

2. “5”
    Hooaja avastardi eest voib siiski hindeks panna vahemalt “5-“. Siis on hiljem veel pisut kiitmisruumi.