12.05.2008 – Maikuu näidisnädal

Ajaveeb

12.05.2008 – Maikuu näidisnädal

Ma vaatan, et minu "kerge treenimine" pakub palju huvi. Aga palun, eelmine nädal, 82,7 km, 11 tundi ja 11 minut: kes, mis ja kuidas.

Esmaspäev. Terve päev möödus Elvas, kodused toimetused jms. Pärast lõunat käisin trennis. Soojenduseks kerge jooks (35 minutit, 5,9 km, keskmine pulss 136), põhitrenniks 54 minutit jõusaalis üldjõudu (põhiharjutused: lamades surumine, õlgade tõstmine, jõutõmme, randmed alt ja pealthaardes iga harjutus enam-vähem 3×15, seeriate vaheline paus 1 minut, harjutuste vahel 3 minutit; lisaks muud harjutused). Lõdvestuseks 16 minutit ratast (u 5km, treeningpäevikusse läheb 5/3=~1,7km).

Teisipäev. Nii mõnigi koht on eelmisest päevast valus. 12-14 on Tartus kool, õhtul teen väikse rattatiiru Elva-Hellenurme-Palupera-Rõngu-Elva. Vahepeal on päris reibas vastutuul (1:35, 36/3=~12km, pulss 125).

Kolmapäev. Treenerite koosolek Kurgjärvel. Hommikul Elva treeneri Reinuga sinna, et aga minu etteaste on alles pärast lõunat, sõidan pisut rulle (Stardi ehk kerge rull, 1:31, 21,9 km, pulss 138).

Neljapäev. Taas Tartus 12-14 kool, õhtul soojenduseks kerge jooks (34 min, 5,7 km, pulss 138) ja jõusaal (üldjõud, 3*15 hantlite lennutamine, "eest üles", ettekummardused, triitseps ja muu).

Reede. Peaasjalikult kooli- ja asjaajamispäev. Eelmisest päevast on valusad triitseps ja tagareis. 10-14 on Tartus kool, edasi veel paar olulist asja. Koju jõuan üsna õhtul. Mõtlen, et lähen koeraga jooksma, aga kuna koer on selgelt vana, siis jätkub mõistliku tempoga jooksmist väheseks ajaks. Edasi on vaheldumisi jalutamine-kiirkõnd ja paar jooksusammu sekka. Kepikõndjad teevad tempos pähe. Tulemuseks tunni ajaga 3,5 km ring. Treeningpäevikusse kirjutan patuga pooleks 30 minutit, sest trenniriided sai ju selga pandud.

Laupäev. Käin rattaga uurimas, mida mehed (Priit ja Peeter) päevad läbi teevad. Teevadki tööd! Võtan mõnda aega päikest, üritan olla kasulik, aga eriti ei õnnestu ja tulen tagasi. Kokku rattasõit (2:06, 48/3=~16km, pulss 133).

Pühapäev. Algselt pidi Priit jooksumaratonile minema ja mina rattaga kaasa sõitma, aga ka tema leiab, et 23 km on praegusel hetkel natuke liig, siis läheme mõlemad rattaga. Elvast maanteed pidi Pedajamäele (sinna, kus jooksurada suurelt teelt ära keerab) ja tagasi juba jooksjatega. Laskesuusatajatest ei võistle keegi, elevust pakub ainult Aivar, kellel küll tallad hõõruvad ja paar muud tuttavat. Umbes 10 km enne lõppu leiame, et vaja oleks ikka Koshelev ka kinni püüda. Hetkel oleme u 40-50 koha kandis ja sealt ettepoole saada ei ole lihtne. Vaatame hoolega, et jooksjaid ei segaks ja nii nõuab gruppidest möödumine päris pikka passimist. Ees läheb aga hõredamaks ja saab normaalselt sõita. Koshelevi saame lõpuks kätte paar kilomeetrit enne lõppu. Kiiresti jookseb, pole muud öelda. Treeningpäevikusse läheb 2:10, 16km, pulss 127.

Ei ole ju üle mõistuse? Kõik on rahulikud trennid, sellised mõnusad. Jõutrennide tagajärjed on mõnikord pisut valusamad… Ahjaa, jooksu kilomeetreid mõõdab üks GPS vidin, mis Polari RS800 kaasas käib. Rattas mõõdab spidomeeter. Ja ratta kilomeetrite kolmega jagamine on lihtsalt selline komme;) Ei, tegelikult selleks, et umbes oleks jooksuga võrreldav. Muidu tulevad liiga suured numbrid treeningpäevikusse;) Tegelikult on kõik kilomeetrid väga erinevad (ratas maanteel või metsas, jooks, kiired või aeglased rullid jne), seetõttu ma neid väga ei loegi, treeningtunnid on olulisemad. Ja venitused-võimlemine on boonuseks.

Peaks vist jälle trenni minema. Vihma küll sajab… Mis ikka, teeme mingi tunnise jooksuringi ja pärast kergemaid jõuharjutusi (kätekõverdused, kõhu- ja seljalihased).